Elephant's World - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Marlot - WaarBenJij.nu Elephant's World - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Marlot - WaarBenJij.nu

Elephant's World

Door: marlotopreis

Blijf op de hoogte en volg Marlot

17 Januari 2012 | Thailand, Kanchanaburi

Hoi allemaal,

Ik ben gister aangekomen in Elephant’s World. Ik moet nog steeds erg wennen aan de warmte hier.. ook ben ik echt nog snotverkouden en voel me dus niet opperbest.. heb echt even tijd nodig om uit te rusten en te acclimatiseren..

De eerste dag bij EW was echt .. ehh.. veel!! Zo veel indrukken opgedaan op een dag..

Er is eergister een meisje van 22 uit Isreal aangekomen hier.. ze blijft ook een maand dus dat is super gezellig! Op dit moment deel ik een klein kamertje met haar omdat er opeens zoveel toeristen hier langer wilde blijven dat er nog even geen eigen plek voor me is.
Zodra een Deens gezin weg gaat, gaat een frans stelletje in hun hutje. Het franse stelletje zit nu in het vrijwilligershutje.. dat is een wat groter hutje met een tweepersoonsbed. 20 januari komt Maria een frans meisje dat Ella (israelisch meisje) ontmoet heeft tijdens het reizen. Ik moet dan het hutje met Maria delen.. dus ik hoop dat het klikt!

Gister avond al een leuke avond gehad met Ella, het franse stelletje en 2 nederlanders die een dagje zijn geweest.. leuk om lekker flauw te ouwehoeren met hollanders.. (ookal ben ik nog niet eens een week weg;)..) Ella en ik gaan de mahouts een beetje engels leren.. ze kunnen op dit moment de volgende woorden zeggen: ok, ko (is not ok), baby, hello hello en wat andere basis woordjes.. dus ben benieuwd.

Op dit moment zijn er 10 olifanten in EW. 3 van de olifanten hebben geen tanden dus daar maken we ballen van sticky rice voor met vitamines en alles wat ze nodig hebben.. voor de anderen is er vooral veel fruit en bananen bomen eten ze ook..

Mijn dag ziet er ongeveer zo uit:

’s ochtend tussen 9 en 10 ergens ontbijt.. (thaise mensen doen alles op hun gemakje dus je weet nooit hoe laat iets gebeurt.. in ieder geval nooit stipt op tijd). Daarna geven we de olifanten eten.. vervolgens gaan we de rijst klaar maken voor ’s middags en snijden we alle groenten die er doorheen gaan en gooien we dat in een enorme wok.. dat zetten de mahouts op een vuur en vervolgens mogen wij (of als er toeristen zijn de toeristen) er in gaan prakken totdat het water weg is en er sticky rice over is.

Daarna is er tijd voor lunch en dan begint het zware werk.. we gaan bananenbomen kappen of sugar cane.. Dit doen we op het heetst van de dag samen met de mahouts totdat de enorme truck vol is.. heel zwaar werk dus. Als de truck vol is rijden we terug om de sticky rice in ballen te rollen en aan de 3 oude olifanten te geven.

Daarna komt het gedeelte waar je het eigenlijk allemaal voor doet.. de olfanten wassen.. We hebben twee olifanten die echt van zwemmen houden.. John (3 jaar oud dus de kleinste olifant heel schattig) en Kamoon de dikste olifant.. John huppelt door het water en Kamoon maakt koprollen in het water en gaat op zn zij liggen.. dus hilarische taferelen als je bij een van die olifanten op hun rug zit.

Ik ben nog niet het water in geweest omdat ik het nog even rustig aan doe.. vandaag na de lunch op bed gaat liggen voor een paar uur en nu dus even dit verhaaltje typen in word.. want het internet is super sloom hier en we hebben 1 internet stick die we met zn alle moeten delen.. dus kan helaas niet heel vaak wat schrijven als ik hier ben.. en foto’s uploaden gaat ontzettend sloom.. dus wanneer ik een keer in Kanchanaburi ben met Elle dan kan ik wat foto’s uploaden in facebook.
Gister avond had ik al een heel verhaal geschreven totdat mijn laptop opeens uitviel en mijn verhaal weg was.. vandaar dat ik het eerst in Word typ voordat die rot laptop weer uitvalt.

Op dit moment weet ik niet zo goed of ik het hier een maand lang kan uithouden.. elke dag is namelijk pretty much same same… but different ofcours. En het franse stelletje zouden hier 1 week blijven en hebben het nu verlengt met nog een week.. en ik heb verhalen van andere meiden gehoort dat het hier geweldig is.. dus het moet toch wel uit te houden zijn.. misschien als ik me weer wat fitter voel dat de wereld er alweer heel anders uit ziet; ).

Poeh ik heb verder echt zoveel indrukken en zo veel te vertellen dat ik niet weet wat allemaal.. dus ik hou het maar even hierbij.
Los van de moeheid voel ik me best prima.. in m’n eentje is minder eng dan ik dacht.. nog geen paniek aanvallen gehad hier.. dus mogelijk dat ik die in Nederland wel allemaal gehad heb!:P

Nu ga ik de olifanten maar weer even opzoeken!

Sawadee kah!

  • 17 Januari 2012 - 11:08

    Marleen:

    Hey Marlot,

    Die warmte wen je snel genoeg aan, wacht maar tot je terug hier bent in de kou!
    Je zou inderdaad denken dat iedere dag hetzelfde is maar je moet het voor jezelf spannend houden. zowiezo! Niks loopt zoals je het verwacht!
    Pas na 3 weken had ik echt zoiets van hier voel ik me thuis en begonnen dingen same same te worden.
    Geniet ervan meid! Ik ben heel erg jaloers op je!

    Dikke kus en een knuffel aan John, Son Krahn, Agnes en vooral jezelf!

    Keep writing ;)

  • 17 Januari 2012 - 15:54

    Hanne:

    heee! ik word nu al jaloers van je verhalen! klinkt echt heel erg leuk en fijn dat je meer vrijwilligers om je heen hebt! Geef jezelf maar even de tijd om te aklimatiseren hoor, het hoeft niet allemaal in een keer geweldig te zijn! Ik wou in ieder geval dat ik erbij kon zijn:) dikke kus!

  • 17 Januari 2012 - 17:01

    Jeanette:

    Hee Marlot! Mooi verhaal hoor, tuurlijk even wennen maar dat komt wel goed en over een poosje lekker reizen..........
    Dikke knuf! Jeanette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlot

Op 12 januari vertrek ik naar Bangkok. Ik ga eerst een maand vrijwilligerswerk doen in Kanchanaburi bij Elephant's World. Daarna vervolg ik mijn avontuur door Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam.

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 6644

Voorgaande reizen:

26 Mei 2014 - 28 Oktober 2014

Stage in Kaza, India

12 Januari 2012 - 30 November -0001

Reis door ZO Azie

Landen bezocht: