Ko Phangan! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marlot - WaarBenJij.nu Ko Phangan! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marlot - WaarBenJij.nu

Ko Phangan!

Door: marlotopreis

Blijf op de hoogte en volg Marlot

19 Februari 2012 | Thailand, Bangkok

Hoi allemaal,

Hier een berichtje vanuit het bounty eiland Ko Phangan.

Ik zal jullie eerst even updaten over mijn laatste twee weken bij de olifanten.. eigenlijk heb ik helaas weinig kunnen doen de een na laatste week omdat ik veel ziek was.. na iets van 10 dagen had ik toch maar besloten om voor de zekerheid naar het ziekenhuis te gaan om te checken of ik niet iets had opgelopen. Samen met Maria en Agnes ben ik in Kanchanaburi naar het ziekenhuis geweest.. wat testjes gedaan en uiteindelijk bleek dat ik gelukkig niks had. Toch maar antibiotica gekregen voor 3 dagen. Dat geven ze hier vrij snel kennelijk. Na dit bezoekje ben ik met Maria een nachtje in Kanchanaburi wezen slapen en heerlijk genoten van een thaise massage (ongeveer 3,50 voor een uur) :).

Na het slikken van de antibiotica voelde ik me al beter en had ik gelukkig weer de energie om een hele dag met het programma mee te doen en weer vrolijk met de olifanten het water in te gaan. Gelukkig maar ik begon me aardig te vervelen op bed! Mijn laatste week was dus een actieve leuke laatste week. We zijn een paar dagen vergezeld door Tom uit Engeland. Ook leuk om eens een nieuwe gezicht in de groep te hebben! Dr Samart heeft ons een dagje meegenomen naar een Wildlife sanctuary in de buurt van EW. We hoopte wilde olifanten te spotten maar helaas niet gezien. Maar de rit in de achterbak van de wagen van Dr Samart was erg avontuurlijk.. en denken dat je wilde dieren gaat spotten en de hele jungle door crosst is ook al een hele belevenis!

Zondag avond hadden Ella en ik een afscheidsfeestje. Samen met alle staff en de mahouts hebben we gebbqt, bier en wiskey gedronken. (rice wiskey niet te zuipen:P). Was een goed afscheidsfeestje!!:)

Dinsdag ochtend heb ik afscheid genomen van de olifanten.. was toch wel jammer om bij ze weg te gaan:( maar ik had ook wel veel zin om na een maand op een plek te zijn geweest aan iets nieuws te beginnen. Dus dinsdag om 13.00 heb ik een minivan naar Bangkok gepakt. Vanuit daar een bus+boat ticket geboekt naar Ko Phagnang waar ik wederom mijn moeder en Klaas zou meeten om 5 dagen te relaxen op het strand!!!:D Daar was ik wel aan toe! Na een nacht in de bus en een paar uurtjes op de boot kwam ik om 11 uur 's ochtends aan op Ko Phangan!

Ik heb hier eigenlijk niet zo veel uitgevoerd. Mijn dagen bestonden uit slapen, ochtend duik in de zee, eten, op het strand liggen, naar de markt lopen om te eten, op het strand liggen, eten, lezen en heen en weer lopen van hutje naar de markt om de heerlijkste dingen te eten!
1 nacht hebben we onweer een keiharde regen gehad. De onweer was echt heel erg eng. Ik voelde me een klein bang meisje dat bijna bij mn moeder in bed wilde kruipen. Maar dat deed ik natuurlijk niet;). Maar serieus het ging er zo hard aan toe. De flits was nog niet voorbij of de donder kwam erachter aan.. dus recht boven ons. En mn hutje stond te schudden alsof er een aardbeving was. Dat was wel even spannend. Na die nacht hebben we 2 regenachtige dagen hier maar het is nog steeds lekker warm!:)

Gister heb ik mama en Klaas overgehaald om even een dagje op de brommer rond het eiland te crossen! Ko Phangan is echt een heel mooi eiland.. Toen ik op de brommer zat en over het groene bebergte eiland reed toen kreeg ik echt een ultiem vakantie gevoel! Genieten dus!

Vandaag is helaas alweer ons laatste dagje op Phangan. Morgen ochtend vertrekken we naar Ko Samui om vervolgens 5 dagen te mediteren. Ik ben heel erg benieuwd hoe het zal gaan.. weet nog niet zo goed wat ik kan verwachten.

Ik heb weer wat foto's op m'n facebook gezet. Voor de foto's van Elephant's World kan je op de link klikken in mijn vorige bericht. Voor overige Thailand foto's kan je op deze link klikken: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.360157367342282.88595.100000440643137&type=3&l=5d0da85fcc

Tot de volgende blog.. dan ben ik helemaal zen!

p.s. ik wilde ook nog filmpjes online zetten maar het is me helaas tot op heden nog niet gelukt om die up te loaden!

  • 19 Februari 2012 - 12:16

    Marlot:

    Mmm klinkt heerlijk! Lekker vrij. We moeten binnenkort maar een keer Skypen! Dikke kus!

  • 19 Februari 2012 - 12:16

    Marlot = Suus:

    hahahahhahaha zit je een beetje jezelf te berichten;)

  • 19 Februari 2012 - 12:35

    Doranne:

    Tssszz... die strandjes, doe mij die maar....

    Goed dat je weer helemaal beter bent Mlottie en dat je nog met de olifanten hebt kunnen knuffelen. Veel succes met mediteren!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlot

Op 12 januari vertrek ik naar Bangkok. Ik ga eerst een maand vrijwilligerswerk doen in Kanchanaburi bij Elephant's World. Daarna vervolg ik mijn avontuur door Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam.

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 6638

Voorgaande reizen:

26 Mei 2014 - 28 Oktober 2014

Stage in Kaza, India

12 Januari 2012 - 30 November -0001

Reis door ZO Azie

Landen bezocht: