Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marlot - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marlot - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: marlotopreis

Blijf op de hoogte en volg Marlot

05 Maart 2012 | Thailand, Chiang Mai

Hello!!
Hier weer even een berichtje vanuit een internetcafe in Chiang Mai.
Vorige week dinsdag aangekomen in Chiang Mai.. de nachttrein was heel relaxt want ik kom liggen en heerlijk mijn benen strekken.. Beter dan in een bus slapen dus! Daarna overdag verder met de trein naar Chiang Mai gegaan.. Bij aankomst was ik behoorlijk moe dus gelijk naar bed gegaan.
Woensdag ochtend gelijk naar de Chinese ambassade gegaan en visum aangevraagd. Daarna Chiang Mai verkend. Na bijna een week hier geweest te zijn kan ik toch wel zeggen dat ik het een leuke stad vindt! Mijn paar dagen was ik eigenlijk meer bezig met hoe ik dit in hemelsnaam in mijn eentje moest gaan doen en was ik op zoek naar een ander guesthouse.. dus eigenlijk weinig aandacht voor de stad. Moet mijzelf af en toe herinneren dat ik op reis ben en dat ik moet ontspannen ipv stressen de hele tijd.. dus maar het begint al een beetje te wennen;)
Maar had al gauw een ochtend een meisje ontmoet die naar een tempel in de bergen ging en ze vroeg of ik met haar mee wilde.. nou hartstikke leuk dus een ochtendje tempels bekeken en 's middags zou ik Florianne en Emilie (van Elephant's World) meeten dus ook fijn om bekende gezichten te zien.
Ze hebben hier echt een enorme nightbazar met heel veel spullen. Het is echt ongelovelijk hoe groot die bazar is. Ben twee avonden geweest en nog niet alles gezien! Ook hebben ze daar ontzettend veel lady boys! (mannen die eigenlijk vrouw willen zijn) We zijn een avond naar een gratis Cabaret Show geweest waar de lady boys gingen optreden. Het was hilarisch want ze waren echt heel erg goed!! Het was eigenlijk een soort songfestival maar dan behoorlijk profesioneel. Als we maar bier kochten dan mochten we daar gratis zitten;).
Afgelopen 3 dagen heb ik een jungle trekking gedaan. We zaten in een busje met een hele grote leuke groep mensen. Ook wat meiden die ook alleen aan het reizen waren. Maar later bleek dat het van twee verschillende tour agencies waren dus werden we helaas gesplitst:(.
Mijn groep bestond uit 2 japanners en 2 nederlandse jongens van 18.
Die 2 nederlandse jongens waren wel gezellig maar vooral veel verhalen van hoeveel ze wel niet gezopen hadden overal op hun reis:P.. hhmkay..
De eerste dag gingen we op olifanten rijden. Ik wilde niet op de rug van een olifant met zo'n zitje omdat die dus ontzettend zwaar zijn voor de olifanten dus ze hebben het zitje er voor mij afgehaald en ik heb de tocht in m'n eentje op de olifant gedaan.. Toch had ik er heeeeeeel veeel spijt van dat ik dat gedaan had want je merkte gewoon dat de olifanten er echt geen zin in hadden.. eigenlijk wilde ik al snel van de olifant af en terug lopen met de olifant maar dat kon helaas niet.
Wat wel erg grappig was was dat op het einde toen we terug kwamen bij het beginpunt de olifant gelijk naar een enorme waterbad liep om zichzelf even af te koelen.. met mij op zijn rug. Dus ik was gelijk helemaal doorweekt!!! Gelukkig geen dingen in mijn zakken want de mahouts vonden het erg leuk om te zien dus zorgde ook niet dat ik van die olifant af kwam!:P
Daarna zijn we begonnen aan de wandeltocht door de jungle. Erg mooie omgeving en we hebben de eerste dag een hoop geklommen!! Het was behoorlijk pittig! 's avonds aangekomen in een heel schattig dorpje waar de locals wonen en hebben we bij een kampvuur gezeten met een gitaar en biertjes. (Ik had wel even een heimwee gevoel naar stamkamp en een jengelende bart en reamon op hun gitaar:(!)
De tweede dag hebben we alleen gelopen en heel veel mooie watervallen gezien en tussendoor gezwommen in ijskoud water maar wel heerlijk verkoelend.
De derde dag nog een klein stukje gelopen en na de luncht zijn we de rivier afgegaan met een bamboo raft. We voelde ons net een toeristische attractie want langs de kant van de rivier zaten veel locals te kijken en bier te drinken. Opgegeven moment kwamen we langs kinderen en ze deden een spelletje 'wie het meeste water over de toeristen kan gooien' wint! Dus weer nat!:)
De trek was niet heeeel bijzonder maar ik vondt het heerlijk om even uit de stad te zijn en lekker te wandelen. Helaas is het nu het droogseizoen dus de meeste plekken waren erg dor en droog. In het regenseizoen zal het hier nog veel en veel mooier zijn!
Wat betreft het lopen.. na 1 uur op mijn gympies heb ik opgegeven en toch mijn tefa's aan gedaan.. ook niet een succes dus uiteindelijk op de perfecte oplossing.. sokken in mijn tefa's! Loopt heerlijk! Helaas zijn mijn tefa's op de laatste dag kapot gegaan:( Dus gauw opzoek naar nieuwe voor een eventuele volgende trekking!
Vandaag ga ik lunchen met twee meiden die ik gister heb gemeet! En vanmiddag rond 4 uur pak ik de minivan naar Pai samen met Steven die ik tijdens de trek heb ontmoet. In Pai gaan we een dagje een brommer huren en rondtouren en daarna ga ik richting Chiang Rai om de boot naar Laos te nemen!!:)
Oja... CHINESE VISUM IN DE POCKET!!!! China here I come!!:D WOOOOOOOH!
Ok.. dat was dat..
Voor wat foto's check facebook!:)
Dikke knuffel!!

  • 05 Maart 2012 - 05:59

    Jeanette Krale:

    Mooi verhaal Marlot, ga zo door..... ;-)

  • 05 Maart 2012 - 07:23

    Nienke:

    Wat een belevenissen weer! Ik zit hier net voor mijn werk dit verhaal te lezen..en dan wil ik ook wel weer die kant op hoor! Geniet er maar dubbel van!

  • 05 Maart 2012 - 09:34

    Corine:

    sokken in je tefa's zijn tha bom! vraag maar aan hanne!

  • 14 Maart 2012 - 11:32

    Bart:

    Hi Marlot,

    je vermaakt je prima als ik het zo lees. blijf vooral je verslag schrijven echt gaaf om te volgen. Ook leuk om te lezen dat je het jengelen van raimon en mij mist, Hi hi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlot

Op 12 januari vertrek ik naar Bangkok. Ik ga eerst een maand vrijwilligerswerk doen in Kanchanaburi bij Elephant's World. Daarna vervolg ik mijn avontuur door Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam.

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 6642

Voorgaande reizen:

26 Mei 2014 - 28 Oktober 2014

Stage in Kaza, India

12 Januari 2012 - 30 November -0001

Reis door ZO Azie

Landen bezocht: