In je eentje op pad!* - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Marlot - WaarBenJij.nu In je eentje op pad!* - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Marlot - WaarBenJij.nu

In je eentje op pad!*

Door: marlotopreis

Blijf op de hoogte en volg Marlot

27 Februari 2012 | Thailand, Surat Thani

*Quote Willeke Sauer


Ik dacht dat ik zo ontzettend ongeduldig en snel geirriteerd was.. nou het is nog veel erger dan ik dacht.
Dat is nou zo'n leuke bevinding van jezelf na 5 dagen stil zijn en stil zitten.

Ik ga niet al te veel zeggen over het mediteren. Het ging best goed. Heb me na een paar dagen best goed kunnen concentreren en mijn hoofd begon heerlijk rustig te worden. Ik sliep in een houtje hokje op een matje. Gelukkig had ik twee dekens en water kleding stukken zodat ik in ieder geval iets zachter lag. Elke dag om 4.30 am op en om 9.00 pm slapen. Twee maaltijden per dag. Het was best wel pittig dus. Ik heb van deze paar dagen al een hele hoop geleerd dus het was zeker goed om dit eens te doen.(In Chiang Mai zal ik een paar fotos uploaden van de retraite. )

Verder heb ik ook veel momenten gehad dat ik erg moest lachen om dingen die ik daar tegen kwam waar ik onderonsjes mee heb met mensen in Ede.
Zoals chantings (soort van zingen van liederen) met de woorden punan punanie.
En tijdens de walking meditation (concentreren op het lopen) schoot ik af en toe uit mijn concentratie en keek ik om mij heen en leek het wel The Ministry of Silly Walks. Joas/Reamon ik wou dat ik jullie even uit Nederland kon plukken om het te laten zien. Hilarisch!:)


Gister zijn we uit de meditatie gekomen en zijn we geland in Surathani. Ik ben helemaal kapot. Het is erg vermoeiend om na 6 dagen niet te praten en een ontzettend rustige omgeving weer in het drukke Thailand te belanden. Gister nog best wat moeten regelen hier in Surathani dus veel te veel gedaan. Te veel indrukken dat ik zelfs niet in slaap kon vallen terwijl ik mijn ogen niet meer open kon houden van de moeheid. Maarja.. even wennen dus weer.

Ik heb een uurtje geleden afscheid genomen van mama en Klaas. Dit was nu echt de laatste keer:P. Dus nu gaat mijn grote avontuur echt beginnen. Best een beetje spannend.. maar heb er nu ook wel echt zin in! Ben benieuwd hoe ik het doe;)!

Gelukkig heb ik mijn reis van Surathani naar Chiang Mai (noorden van Thailand) al geboekt. Het wordt een lange rit. Vanavond om 1800 vertrek ik met de nachttrein naar Bangkok. Daar kom ik om 6 uur s ochtends aan. Vervolgens ga ik met de trein van 08.30 door naar Chiang Mai waar ik om 20.30 aan kom. Ik had niet zo veel behoefte om een dagje door te brengen in Bangkok dus het wordt een lange zit. Genoeg tijd om even bij te komen en bij te slapen!

In Chiang Mai ga ik beginnen met het aanvragen van een visum voor China. Ja ik ben heerlijk vrij en kan gaan en staan waar ik wil. Heb dus besloten om de provincie Yunnan in China te bekijken!! Lijkt me heel mooi om een klein deel van China te zien. Toch weer heel anders dan de andere landen van ZO Azie. Mijn plan is om vanuit Thailand naar Laos te gaan en na 2 weken Laos door te gaan naar China voor ongeveer 3 weken. Daarna reis ik door naar Vietnam en Cambodja. Dit betekend wel dat ik een paar weken (2 of 3) later naar huis kom. (oh wat eeerrrrrooooog!!:D) Maarja dit alles kan natuurlijk nog veranderen. Eerst maar een visum aanvragen voor China en kijken of dat alleen te regelen is.(en even kijken hoe ik het doe in mijn eentje op reis!)

Nu heb ik nog een paar uur te doden in Surathani dus heb ik alle tijd om al jullie lieve berichtjes op facebook en hotmail te lezen:).

Tot de volgende update.. hopelijk met visum China in de pocket! :D (WOOOOHHOOOOO)

Dikke kus!

  • 27 Februari 2012 - 09:00

    Noor:

    Aaaaasooooo!
    hhaha in je eentje op pad!
    Begin het wel tijd te vinden je weer te zien mevrouwke.. Maar die paar weekjes extra gun ik je ook wel! :) Binnenkort keertje skypen? Xje

  • 27 Februari 2012 - 09:31

    Jeanette:

    Marlot!!! Wat een moed!!! Super hoor, ik hoop dat je je visum krijgt. Veel liefs! Jeanette

  • 27 Februari 2012 - 11:22

    Will:

    Hahaha om te gieren! Nooit verwacht ooit eens genoemd te worden in een reisverslag! Ik ga je mailen, tot typs.

    Liefs

  • 27 Februari 2012 - 15:04

    Ingeborg:

    Ziet er allemaal goed uit! Heerlijk om zo vrij te zijn en dus nog naar China te gaan. Geniet ervan en succes met het aanvragen van een visum!

  • 27 Februari 2012 - 17:39

    Diane:

    OEEEEH op naar de spleetogen!!

  • 28 Februari 2012 - 10:45

    Johan En Janneke Odi:

    Wat een belevenissen allemaal, Wat goed van je en bijzonder om een nieuwe ,andere kant van jezelf te ontdekken.Dit neemt niemand je meer af. Wij hopen dat je nog veel zult zien en beleven en vooral genieten.veel foto,s maken. Een hartelijke groet van ons.

  • 29 Februari 2012 - 09:27

    Hanne:

    VET! CHINAAAAA!

  • 04 Maart 2012 - 10:43

    Mirjam Van De Vate:

    Gaaf om te lezen zeg :O Veel plezier in China!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlot

Op 12 januari vertrek ik naar Bangkok. Ik ga eerst een maand vrijwilligerswerk doen in Kanchanaburi bij Elephant's World. Daarna vervolg ik mijn avontuur door Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam.

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 6639

Voorgaande reizen:

26 Mei 2014 - 28 Oktober 2014

Stage in Kaza, India

12 Januari 2012 - 30 November -0001

Reis door ZO Azie

Landen bezocht: