Just another day at Elephant's World:) - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Marlot - WaarBenJij.nu Just another day at Elephant's World:) - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Marlot - WaarBenJij.nu

Just another day at Elephant's World:)

Door: marlotopreis

Blijf op de hoogte en volg Marlot

30 Januari 2012 | Thailand, Kanchanaburi

Zo het is weer tijd voor een kleine update!

Alweer twee weken voorbij.. Echt heel erg kort want voor mijn gevoel zit ik hier al veel langer!

Afgelopen week was het Chinees Nieuwjaar. Maandag was er een local kermis in combinatie met een tempel te zien in Kanchanaburi. We (Maria, Ella, Emilie en Florian) zijn met de mahouts mee gegaan naar Kanchanaburi op maandagavond. Wij dachten dat we zelf een beetje gingen rond kijken maar Bo (een van de mahouts) wilde ons graag meenemen. Hij liep voorop en we zijn eerst naar de tempel geweest en Bo liet ons stap voor stap zien (want engels praat hij nauwelijk) wat we meosten doen. Eerst kochten we stokjes met wierook en gebedsbriefjes eraan en bloemen en blaadjes waar bladgoud tussen zat. Het bladgoud moesten we op bollen in de tempel plakken.

Daarna zijn we bij de localmarkt wat gaan eten en wilde de mahouts naar de kermis. Het was heel erg leuk om mee te maken want we waren en enige Farang (buitenlanders) daar. En super leuk dat de mahouts ons mee namen om alles te laten zien.

Verder ben ik deze week weer ziek geweest dus heb veel op bed gelegen. Het is hier gemiddeld 35 graden en ik moet nog steeds wennen aan eigenlijk alles. Ook werken we 7 dagen per week met toeristen en ik merk dat ik het heel erg vermoeiend vindt om elke dag met de toeristen te praten en mensen bezig te houden.. (Nu weet ik in ieder geval dat ik geen tourguide wil worden;)..)
Dus heb me verder rustig gehouden deze week en lig veel op bed. Iedereen zorgt goed voor me hier.. Ik deel mijn kamer met Maria.. en als ik er niet ben dan vragen de mahouts of ik OK ben en waar ik ben.. Heel lief:)

Afgelopen woensdag zijn m'n moeder en Klaas langs geweest. Was super leuk om te laten zien waar ik zit deze maand. En ik heb Klaas alle puppies laten zien dus hopelijk weer eentje op de annadaal als ik terug kom??;)

Verder is het echt een beestenboel at Elephant's World. Er lopen hier katten, honden, 3 kleine stieren, eenden, gekko's, olifanten en over de slangen en spinnen heb ik het liever niet!
Er is hier een puppy die we Chubby-Coco hebben genoemd. Ik ben mahout van Chubby-coco en ze is een schatje.. :) (Zie foto's facebook)

Aangezien al het geknuffel met alle beesten hier, het wassen/douchen met hetzelfde water wat in de rivier stroomt en het warme weer hier, stink ik enorm! Maar alles stinkt hier naar olifantenpoep dus dat scheelt weer.. Nobody cares!

De tijd vliegt voorbij.. hopelijk kan ik het werken en uitrusten hier een beetje combineren in de laatste 2 weken!!

Voor foto's kan je op mijn facebook kijken of klik op de volgende link:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.337082522983100.84596.100000440643137&type=1&l=6da4d07247

Dikke kleffe stinkende knuffel!!!!




  • 30 Januari 2012 - 14:58

    Janneke:

    Hoi Marlot,
    Leuk om je verhalen te lezen en foto's te zien. Ik hoop dat je snel went aan de temperatuur en je weer helemaal gezond en fit voelt. Gaat vast goed komen. Geniet ervan!
    Groetjes, Janneke

  • 30 Januari 2012 - 17:16

    Jeanette:

    Haaa Marlot, mooi verhaal weer en prachtige (jaloersmakende) foto's. Geniet vooral lekker verder in het warme Thailand, hier gaat het 10 graden vriezen...........
    Liefs J.

  • 03 Februari 2012 - 18:56

    Diane :

    Dikke ijkoude bevroren met tintelende tenen knuffel terug!!

    Mis jouw!!!!

  • 05 Februari 2012 - 16:18

    Marleen:

    Hoi Marlot,
    Was leuk om al je verhalen te lezen. En wat lijkt het mij heerlijk wat je allemaal aan het doen bent. Ondanks dat je niet altijd fit bent hoop ik dat je er wel heel veel van geniet. Gek maar de eerste maand zit er al weer bijna op, zo snel gaat het. Al een beetje heimwee? Veel plezier nog. groetjes,
    Marleen

  • 07 Februari 2012 - 11:41

    Noor:

    Hopelijk voel je je weer beter. Ik blijf je volgen! =) Xje

  • 07 Februari 2012 - 21:16

    Hoenne:

    eulifeuntenpeup. heu.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlot

Op 12 januari vertrek ik naar Bangkok. Ik ga eerst een maand vrijwilligerswerk doen in Kanchanaburi bij Elephant's World. Daarna vervolg ik mijn avontuur door Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam.

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 6639

Voorgaande reizen:

26 Mei 2014 - 28 Oktober 2014

Stage in Kaza, India

12 Januari 2012 - 30 November -0001

Reis door ZO Azie

Landen bezocht: