Hello hello Malo! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Marlot - WaarBenJij.nu Hello hello Malo! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Marlot - WaarBenJij.nu

Hello hello Malo!

Door: marlotopreis

Blijf op de hoogte en volg Marlot

19 Januari 2012 | Thailand, Kanchanaburi

Hoi allemaal!

Er zijn alweer wat dagen voorbij.. voel me al stukken beter en begin me al wat meer thuis te voelen hier.. Het internet is helaas te sloom om foto’s te uploaden. Dus zodra ik met Agnes mee naar huis kan dan kan ik wat foto’s uploaden met sneller internet..

Gister waren er 8 vrijwilligers bij Elephant’s World.. dus het was leuk dat Ella en ik het wat drukker hadden. We moeten nu eerst zorgen dat we alle verhalen over de olifanten een beetje weten en dat we weten wat de meeste vragen zijn van de vrijwilligers.. Als er dan meer toeristen zijn dan is het de bedoeling dat Ella en ik, Aek (de gids) helpen met rondleiden..
Over een week dan is alle staff van Elephant’s World weg dus dan moeten we met alle vrijwilligers die er dan zijn de toeristen rondleiden.. dus tegen die tijd weet ik alles wel zo ongeveer denk ik;)

Ik begin de mahouts en de olifanten al wat meer te kennen.. de mahouts noemen met Malo omdat ze Marlot niet kunnen uitspreken.. ookal spreken ze weinig engels.. ze maken ontzettend veel grapjes.. dus we zijn echt enorm aan het ouwehoeren de hele dag door.

Vandaag ben ik voor het eerst mee het water in geweest met de olifanten.. echt super leuk! Een olifant (Kamoon) is de dikste van allemaal! En ze vindt het heel leuk om te zwemmen dus het is moeilijk om op haar te blijven zitten in het water.. en de mahouts roepen dus van alles om je van de olifant af te krijgen.. een ware sport..
Het stroom wat we hier hebben krijgen we door de zonnepanelen die hier staan. Dat betekend dat rond 9 uur of soms 10 uur de elektriciteit uit valt. Ook hebben we geen douche.. we douchen ons zelf met een enorme emmer water en een klein bakje erin.. met het kleine bakje schep je water over jezelf heen.. ik moet zeggen dat ik zelf op scouting nog nooit zo primitief heb gedouched. Een hele ervaring!

Nou tot de volgende blog!
Dikke knuffel

  • 20 Januari 2012 - 12:55

    Nienke:

    He Marlot, heel leuk om je verhalen te lezen! Je doet het goed volgens mij! Veel plezier de komende weken bij de olifanten. Hier draait alles heeeeeel gewoon door, dus geen reden om terug te komen :-)

  • 21 Januari 2012 - 17:43

    Diane:

    Lieve lieve marlot!! Eindelijk eventjes de tijd om jouw verhaaltjes te lezen!! Super om te zien dat je het naar je zin hebt... moet echt zo tof zijn lekker met olifantjes spelen!! ;) NICE!!
    Super leuk dat er andere vrijwilligers zijn en dat je toeristen kunt rondleiden, klinkt nog niet echt als vervelen!! ;)
    Leuk om jouw verhaaltjes zo te kunne volgen... ben je stiekem toch nog een beetje dichtbij!! Pff...pas een week voorbij!! ;)
    Geniet ervan!! Ben benieuwd naar de fotos!!!
    Doe die dikke mormels maar een knuffel van mij! En voor jezelf ook 1 natuurlijk!!! :D
    byebye xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlot

Op 12 januari vertrek ik naar Bangkok. Ik ga eerst een maand vrijwilligerswerk doen in Kanchanaburi bij Elephant's World. Daarna vervolg ik mijn avontuur door Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam.

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 6637

Voorgaande reizen:

26 Mei 2014 - 28 Oktober 2014

Stage in Kaza, India

12 Januari 2012 - 30 November -0001

Reis door ZO Azie

Landen bezocht: